سؤلات متداول

سؤلات تخصصی :

ترمز ديسکي عقب داراي لنت ترمز معمولي مانند ترمز چرخ هاي جلو است و از همان روش چرخ هاي جلو بهره مي برد و عملکرد بهتري نسبت به ترمز عقب کاسه اي دارد و معمولاً براي مدل هايي از خودرو که داراي شتاب و قدرت بيشتر هستند استفاده مي شود. اين ترمز از نظر قدرت، مزيني بر ترمز كاسه اي ندارد و بيشترين مزيت آن خنك كاري سريع و زمان عكس العمل كوتاه تر است .

ترمز ديسکي عقب داراي لنت ترمز معمولي مانند ترمز چرخ هاي جلو است و از همان روش چرخ هاي جلو بهره مي برد و عملکرد بهتري نسبت به ترمز عقب کاسه اي دارد و معمولاً براي مدل هايي از خودرو که داراي شتاب و قدرت بيشتر هستند استفاده مي شود. اين ترمز از نظر قدرت، مزيني بر ترمز كاسه اي ندارد و بيشترين مزيت آن خنك كاري سريع و زمان عكس العمل كوتاه تر است .

میرور لینک سیستمی است که به شما اجازه می دهد تا هر آنچه را که روی صفحه ی گوشی هوشمند خود می بینید روی صفحه پخش خودرویتان منتقل کنید. می‌توانید با استفاده از صفحه لمسی یا کنترل‌های روی غربیلک فرمان و …، برنامه‌های متعددی را کنترل کنید و روی صفحه پخش خودرو مشاهده فرمایید.

این سیستم متشکل از سنسورهای هوشمند است که بر روی سپر خودرو قرارگرفته و به شبکه الکترونیکی داخل خودرو متصل می شوند. این سیستم موانع موجود در پشت خودرو را به دو صورت دیداری (از طریق نمایشگر جلوی خودرو) و شنیداری (از طریق صدای بوق) به اطلاع راننده می رساند.

کروز کنترل سامانه كنترل سرعت خودرو است که براي آسودگي و برخورداري از امکان تنظيم سرعت مناسب با در نظر داشتن حداکثر سرعت مجاز در مسيرهاي طولاني به کار مي رود. در اين سامانه امکان تثبيت سرعت خودرو در شرايط مختلف بدون استفاده از پدال گاز فراهم شده است. به عبارت ديگر وظيفه سامانه کروز کنترل ثابت نگه داشتن خودرو بر روي سرعت دلخواه راننده است.

 

تحویل خودرو

خير طبق دستورالعمل هاي صادره از راهور ناجا هرگونه خدمات و پاسخگويي در خصوص شماره گذاري خودرو صرفاً به کارگزاران نمايندگي ها صورت مي گيرد.

بله با توجه به بخشنامه راهور ناجا در صورت وجود هرگونه مغايرت آدرس محل سکونت مالک، ارائه اسناد مربوطه به راهور ناجا الزامي است.

مالک ميتواند تنها با ارائه کارت ملي خود نسبت به دريافت فيزيک پلاک اقدام نمايد.

مشتريان محترم مي توانند با مراجعه به سايت post.ir قسمت رهگيري اسناد خودرو شماره پلاک خودروي خودرا وارد نموده و بارکد پستي مربوط بهآن را دريافت نمايند سپس با وارد کردن آن بارکد در سيستم رهگيري مرسولات پستي پيشتاز در خصوص محل اسناد خود مطلع شوند.

اين کار بايد با مراجعه به يکي از مراکز راهور ناجا انجام گيرد يا اينکه (صرفاً پس از تخصيص پلاک توسط راهور ناجا) از نمايندگي محل ثبت نام خود نيز اين موضوع درخواست شود.

در صورت شماره گذاري خودرو، راهور ناجا بلافاصله نسبت به صدور کارت و سند مالکيت خودرو اقدام مي نمايد لذا اگر خودرويي به هر دليل ابطال گردد ارائه تمامي اسناد صادره اعم از کارت خورو، سند مالکيت و کارت سوخت جهت انجام فرايند ابطال ضروري است و همين امر موجب تأخير مي شود.

الف)در صورت داشتن بيش از 5پلاک، ارائه عدم خلافي تمامي خودروها الزامي است .
ب)عدم صحت و تطابق اطلاعات ارائه شده مشتري.
ج)داشتن مشکل احراز سکونت (مغايرت محل سکونت ومحل صدور شناسنامه،تغيير محل سکونت مالک به شهري ديگر)
د)عدم وجود فيزيک پلاک در انبار

در صورتي که اطلاعات ارائه شده مشتري مشکلي نداشته باشد 48 ساعت زمان مي برد.شايان ذکر است اگر نياز به ساخت مجدد فيزيک پلاک باشد 24ساعت به زمان فوق اضافه مي گردد.

مدت زمان نگهداري پلاک هاي فکي توسط راهور ناجا تعيين مي شود و گاهي نيز تغييراتي در آن ايجاد مي شود، اما در حال حاضر به شرح زير است:
مراکز خاوران، اتحاد واقع در تهران- ورامين، کرج وشهريار: 2 سال
مرکز ميثم تهران: 18 ماه
مراکز شکوفه و الغدير تهران: 6 ماه
پلاکهاي شهرستان در مراكز استان، پلاک هاي استان در استان ديگر و توابع تهران به جز سه موردي که در رديف يک ذکر شده است: همان روز

بله. پس از تخصيص پلاک به خودرو خريداري شده با استعلام از نمايندگي محل ثبت نام مي توان از محل نگهداري (فك) پلاك قبلي و امحاء و وجود اصل پلاك مطلع شد.

نمايندگي هاي شرکت : كارت ملي و پلاك خودرو در صورتي كه پلاك تخصيص شده به خودرو مشتري در مراكز تعويض پلاك موجود بوده، كه خود مشتري براي دريافت آن اقدام مي نمايد.
سايت مركزي و يا پاركينگهاي جانبي شركت : كارت شناسايي معتبر، پلاك انتظامي، چك پرينت شماره گذاري يا شناسنامه و كارت خودرو، فاكتور فروش و برگه گارانتي بجاي جك پرينت
سايتهاي توليدي شركت : علاوه بر مدارك فوق بايد توسط سايت مركزي هماهنگ گردد.

سرويس قبل از تحويل عمليات آماده سازي محصولات است که به منظور حصول اطمينان از سلامت خودرو و افزايش رضايتمندي مشتري ، توسط نمايندگان مجاز شرکت ايران خودرو ، قبل از تحويل خودرو به مشتري نهائي انجام مي شود.
* بعد از انجام PDS کارت گارانتي به مهر نمايندگي ممهور مي شود.
* در صورت عدم اجراي PDS خودرو از گارانتي خارج نمي شود.

ايرانيان، تندگويان، آپکو ، اتکا. در صورت تحويل خودرو از ساير پاركينگ ها جهت انجام سرويس PDS مشتري محترم بايد به مراكز ارائه دهنده سرويس PDS كه توسط مسؤولين پاركينگ معرفي مي گردند، مراجعه نمايند.

بر اساس مفاد قراردادي است كه هنگام خريد خودرو با مشتري منعقد مي گردد.

آن دسته ازمشتريان محترمي كه اقدام به ثبت نام ازطريق نمايندگيهاي شهرستانها نموده اند وآدرس محل سكونت و يا پلاك انتظامي آنها تهران است، بايد خود به صورت حضوري يا ازطريق وكيل قانوني خود مراجعه و اقدام به دريافت خودرو نمايند و خودرو آنها به صورت عادي به نمايندگيهاي محل ثبت نام حمل نخواهد گرديد.

پذيرش مشتريان محترم از شنبه تا چهار شنبه ازساعت 8 صبح الي 30/14 و روزهاي پنجشنبه تا ساعت 12 ظهر است.

علاوه بر داشتن مدارك لازم جهت دريافت خودرو كه در بند مربوطه اعلام گرديده ، مشتريان محترمي كه ازطريق وكالتنامه محضري، شخص ديگري را جهت دريافت خودرو خود معرفي مي نمايند، بايد ابتدا وكالت نامه آنها ازطريق واحد حقوقي مستقر در سازمان فروش ايران خودرو تائيد شده و مهر وامضاء گردد.

سند مالكيت خودرو، كارت مشخصات وسيله نقليه، كارت سوخت

سند و فاكتور فروش خودرو ، برگه گارانتي ، بيمه نامه شخص ثالث، كارت طلائي (درصورت انتخاب مشتري در قرارداد) ، پلاك انتظامي (در صورت داشتن پلاك قبلي تحت عنوان پلاك فكي و امحاء نشدن، مشتري محترم بايد شخصا” يا از طريق وكيل قانوني از مراكز نقل و انتقال راهور ناجا پلاك خودرو را دريافت نمايد).

نمایندگی ها و ثبت نام

اشخاص حقوقي و يا حقيقي هستند كه ارائه خدمات فروش ( ثبت نام . تحويل و …) و خدمات پس از فروش ( تعميرات، گارانتي و … ) محصولات توليدي شرکت را عهده­دار هستند.

ثبت نام و خريد به دو صورت انجام مي­گردد:
1- غيرحضوري و ازطريق مراجعه به سايت فروش اینترنتی شرکت ايران خودرو به نشاني :  https://lifecar1.ir
2- مراجعه به يكي از نمايندگي هاي مجاز ايران خودرو

انتقال وجه به دو صورت انجام مي شود:

  1. اگر خريد از طريق اينترنت انجام شود به صورت پرداخت الكترونيكي( رمز دوم كارت ) است.
  2. در صورتيكه از كانال نمايندگي انجام شود از طريق كارت خوان يا دستگاه POS  موجود در نمايندگي مجاز شركت

    نمايندگي در هيچ شرايطي حق دريافت وجه از سوي مشتريان( به جز ايجاد قرارداد و ثبت نام خودرو ) را ندارد و طبق قوانين جاري شركت چنين نمايندگي متخلف محسوب مي شود.

    اصل و كپي كارت ملي، اصل و كپي شناسنامه، آدرس محل سكونت، كد پستي و  منطقه شهرداري

    پس از ثبت نام و خريد خودرو  به نمايندگي مربوطه مراجعه نموده و برگه قرارداد ممهور به مهر نمايندگي را دريافت مي­كنيم.  بقيه فرايندهاي مرتبط با فروش خودرو ( دعوتنامه ، تحويل مدارك و خودرو و … ) از طريق پيامك و يا تماس تلفني توسط نمايندگي انجام مي­گردد.

    تمامي فرايندهاي مرتبط با حوزه فروش خودرو از طريق نمايندگي صورت مي­پذيرد و نيازي به مراجعه در سازمان نيست. در مواقع ضروري از طريق ارتباط با كارگزار نمايندگي كه توسط مديريت مناطق صورت مي­پذيرد مي­توان مشكل بوجود آمده را رفع نمود.